566350
Książka
W koszyku
(Onepress Power)
Termin blitzscaling oznacza zarówno ogólny schemat błyskawicznego rozwoju firm na olbrzymią skalę, jak i zbiór używanych w tym celu technik. Blitzscaling stał się możliwy dzięki przełomowi, jaki przyniosła rewolucja internetowa: to ona sprawiła, że wkraczanie na rynki światowe odbywa się w sposób wcześniej niewyobrażalny. Niewyobrażalna okazuje się też intensywność rywalizacji: szybkość jest ważniejsza od efektywności, a wszystko przebiega w warunkach niepewności i wysokiego ryzyka. Blitzscaling oznacza również działania, które w tradycyjnym myśleniu biznesowym są uważane za bezsensowne, a także konieczność podejmowania trudnych decyzji. Alternatywą dla szaleńczego rozwoju jest klęska, gdy konkurencja dokona blitzscalingu szybciej i skuteczniej. Dzięki tej książce poznasz i zrozumiesz techniki skalowania biznesu od zera do wielomiliardowego lidera rynku w ciągu zaledwie paru lat. Okaże się ona szczególnie przydatna dla przedsiębiorców, potencjalnych inwestorów, a nawet menedżerów czy liderów, którzy chcą szybko rozwinąć swój projekt. Z przedstawionych technik z powodzeniem skorzystają również osoby prowadzące kampanie polityczne czy organizacje non profit. Liczne studia przypadków i spektakularne przykłady rozwoju najsłynniejszych firm technologicznych pozwoliły na sformułowanie szeregu taktyk, dzięki którym blitzscaling okazuje się możliwy. Znalazły się tu także odpowiedzi na pytania, w jaki sposób należy przeprowadzać blitzscaling, w jakich okolicznościach i jakie mogą być jego konsekwencje. W tej książce: - czym jest blitzscaling i jakimi technikami się go przeprowadza - sprawdzone wzorce modelu biznesowego - nowatorskie strategie działania i zarządzania - reguły blitzscalingu - obrona przed blitzscalingiem
Część 1. Czym jest blitzscaling? * Oprogramowanie zjada (i ratuje) świat * Typy skalowania * Trzy zasady blitzscalingu * Pięć etapów blitzscalingu * Trzy podstawowe techniki blitzscalingu * Część 2. Nowatorstwo modelu biznesowego * Maksymalizowanie wzrostu - 4 czynniki rozwoju * Maksymalizowanie wzrostu - 2 ograniczenia rozwoju * Sprawdzone wzorce modelu biznesowego * Zasady innowacyjności modelu biznesowego * Analiza kilku wielomiliardowych modeli biznesowych * Masz już mocny, sprawdzony model biznesowy i co dalej? * Część 3. Nowatorstwo strategii działania * Kiedy należy rozpocząć blitzscaling? * Kiedy należy zakończyć blitzscaling? * Czy blitzscaling jest konieczny? * Blitzscaling jako proces iteracyjny * Jak na poszczególnych etapach blitzscalingu zmienia się jego strategia? * Jaka jest rola założyciela firmy na poszczególnych etapach blitzscalingu? * Część 4. Nowatorskie zarządzanie * Osiem kluczowych przejść * Dziewięć nieintuicyjnych reguł blitzscalingu * Ciągła potrzeba zmian * Część 5. Szersze spojrzenie na blitzscaling * Blitzscaling poza branżą technologiczną * Blitzscaling w dużych organizacjach * Blitzscaling poza biznesem * Blitzscaling w większej Dolinie Krzemowej * Inne regiony, w których można obserwować blitzscaling * Chiny krajem blitzscalingu * Obrona przed blitzscalingiem * Część 6. Blitzscaling odpowiedzialny * Blitzscaling w społeczeństwie * Podstawowe zasady odpowiedzialnego blitzscalingu * Spektrum reakcji * Równoważenie odpowiedzialności i szybkości w trakcie rozwoju organizacji
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57616 (1 egz.)
Kaucja: 33,27 zł
Strefa uwag:
Tytuł oryginału: Blitzscaling : the lightning-fast path to building massively valuable companies
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej